Kursus for ledere i brug af 3-partssamtaler ifbm. ekstern psykologrådgivning
½-dags kursus for ledere omkring 3-parts-samtaler som et bindeled mellem eksterne samtaleforløb og den ledelsesmæssige håndtering af medarbejdere ramt af stress og andre jobmæssige udfordringer
Indhold:
- Hvordan fungerer ordningen med Dansk Erhvervspsykologi
- Hvordan foregår og hvad er typisk indholdet i et samtaleforløb?
- Formål med 3-partssamtaler, særlig i forhold til medarbejdere, der er ramt af stress
- Praktiske forhold i forbindelse med afholdelse af 3-partssamtaler
- Fortrolighed, relationer og positioner i forbindelse med 3-partssamtaler
- Hvad forventes der af mig som leder og hvad er min rolle, bidrag og ansvar i forbindelse med 3-partssamtalen
- Hvad efter 3-partssamtalen – opfølgning mv.
- Kontakt med psykologen før og efter 3-partssamtalen
- Resultatet/udbyttet af 3-partssamtaler – muligheder og udfordringer
- Hvordan håndteres det, hvis der parallelt med samtaleforløbet er en personalesag